Thursday 15 May 2014

Ke matrik ke kita.

Assalamualaikum bloggers!

Wahhh sarah memang suka main hilang hilang kejap rajin kejap malas nak post an an. Sorry senanya takdo idea nak post apa lantas blog ditinggal begitu sahaja sobs

So yeah memasing mesti tengah sibuk dengan urusan sambung belajar sume kan. Iols punnn. Lepas bertungkus lumus berperang meredah onak dan duri akhirnya papp keluarlah satu keputusan yang tak disangka sangka. Pheww

I've decided to go for matrik!!

Pheww again. Kenapa tak disangka sangka?? Sebabnya aku tak pernah plan pun nak gi matrik ni. Mohon pun sebab cikgu suruh mohon semua. Apa yang ada dalam palehotak aku ni cuma asasi asasi asasi je. UPU pun memang banyak asasi je yang aku pilih. Diploma adalah dua ketul. Tu pun second last and last choice.

Sekali bila result UPU keluar nahh hambek kau, I got my last choice pergh tak hagak siot dapat last choice teruih. Diploma Teknologi Polimer in UiTM Kampus Arau. Perlis sana hoi. Bukan dekat. Tawaran yang aku dapat semuaaa dekat utara sana. Tau lah kampung aku kat utagha sana -.- yang dekat cuma matrik je. Johor je uols, dekat sangat lah tu.

So hmm sepanjang tunggu result UPU ni memang aku muhasabah diri banyak banyak. Aku dah yakin dah yang first choice memang tak dapat dah. Aku target mana tau dapat asasi UIA an tapi bila fikir balik jakgi dapat asasi UIA kena 2 tahun. Itu pun kalau dapat course yang aku nak. Kalau tak hm

Jadi dari situ aku nekad, nak masuk matrik. Tambahan result UPU macam nak tak nak je keluar asyik tukar tarikh so aku dah tawar hati dah nak tunggu. Bukan dah tawar hati tapi dah takde hati langsung nak masuk U tak kisah lah course apa yang aku dapat! Unless miracle happen gedebak gedebuk tetiba dapat asasi sains UiTM yang tu memang aku dah tak fikir panjang lah. Tu pun kalau lah dapat kan. Tapi bukan rezeki aku kat situ.

Jadi ke matrik lah kita yee. Hari yang sama result UPU keluar, petang tu jugak aku keluar lepakings dengan kengkawan. Excited kau memasing cerita dapat dekat mana.



#agentcarijodoh




girlfriends. memasing makin cantik. dari kanan; ifa makin bahagia, yana makin cantik. pyka makin tinggi, ehh. aku maintain cun forever (baling tembikai), nad pendek pendek pun cantik tau haa. mati aku kalau nad baca






time ni sesaje masuk Setia Gallery sebelah mekdi yang baru siap tu. kenkonon nak tengok apa yang ada dekat situ, padahal opis je pun. sekali terjumpa background pink yang cantik kemain ni, so camera mariii



Puas hati dapat jumpa dorang. Macam terkejut jugak sebab kebanyakan classmate aku dapat matrik yang sama. Memang nak kumpul satu matrik ke cemana. I love you lah KPM! Tetiba

So siapa dapat Kolej Matrikulasi Johor lagi angkat ibu jari kaki??!!

Ada rezeki jumpa lah kita gituuu

1 comment:

  1. Good luck study kat matrik! Bes tla dapat dengan schoolmate,hehehe
    Wishing u all the best,dear :D

    ReplyDelete