Saturday 3 December 2011

Baju kurung pun awesome~

Assalamualaikum.

Waa tetibe dapat ilham nak menaip *give a big clap*

Aku suka sangat tengok perempuan pakai baju kurung. Nampak ayu gitu. Kalau tak baju kurung pun, pakai skirt labuh tu. Memang 'wauuu'! And aku percaya most of the guys suka perempuan pakai baju kurung kan.



*cantik kan Ana Raffali. Masa dia mula mula nak famous orang dok cakap pasal dia sebab dia perform pakai baju kurung. But bagi aku, dia sangat cantik*

Sape cakap baju kurung tak up-to-date? Meh aku cepuk sikit. Hello kawan, nowadays baju kurung pun maju tau. Sebut je kain apa yang korang nak. Silk, chiffon, satin, semua ada.

'Ala kalau baju kurung yang moden-moden tu mesti mahal'.
Eee tipu-tipu. Tak semua mahal okay. Kalau nak cari yang murah tapi berkualiti and cantik, cari kat First Lady.
Da la murah, cantik pulak tu. *promote first lady pulakk*
Kalau bertuah tu, ada certain certain baju dia harga serendah RM30 SAHAJA.
Mana nak dapat baju kurung moden harga serendah tu. Tapi tak tau lah korang tau ada butik lain yang jual harga murah mcam tu.
Masa aku pergi kat situ, aisey lelawa la siaa baju-baju dia. Siyez tak tau nak pilih yang mana satu.

Tapi kene la pandai pilih jenis baju kurung. Kalau salah pilih especially kain yang panas, sangat tak sesuai lah kan untuk cuaca kat Malaysia ni. Kalau kau pilih baju yang lace keliling tu, da macam nak kahwin pulak.--'
Lagi pun sekarang tengah trend shawl kan. Pandai pandai lah match kan.
Mesti cantik.


Gambar tu diambil masa Hari Raya Aidilifitri yang lepas. Baju kurung yang aku pakai tu pne of my favourite baju kurung *sorry gambar blur, rembat kat fb*

Sometime ada jugak aku berangan, nak design baju kurung sendiri. Ala-ala baju muslimah.
Tinggi betul angan-angan aku ni kan. Hehehe.

That's all. Thanks for reading :)

2 comments: