Thursday 24 November 2011

lelaki macho bila...

Assalamualaikum.

kita (perempuan) selalu cakap, eh dia hensem la, cute laa, macho laa.
haa, selalukan dengar perempuan cakap macam tu bila tengok lelaki hensem.

tapi apa sebenarnya ciri lelaki hensem ni, kene ada duit, kaya, aset berjuta, kereta lamborghini sebijik. itu ke ciri-ciri dia?

oohh noo, bagi aku ada certain-certain time lelaki ni akan jadi macho,
yesss, lelaki macho bila...

*ada lesung pipit*
bagi aku la kan, lesung pipit ni anugerah. sebab tak semua orang ada lesung pipit. betul tak?
tapi ada lah bisikan-bisikan orang jeles ni cakap lesung pipit tu cacat. haish, memandai je =.=

*pandai memujuk*
oh yes. sangat susah ye mencari lelaki yang pandai memujuk. kalau ada pun alahai sikitnya. kadang-kadang tu kalau gf merajuk, 'bialah dia, nanti lama-lama okay la tu'
memang mencabar kesabaran kan.

*dukung anak*
ni bagi yang dah berkahwin la kan. bila aku tengok lelaki dukung anak, alahai suwittnyee.
nak-nak kalau anak dia tu baby lagi, macam umur 1-2 tahun. terserlah naluri kebapaan dia tu. so sweet :)

*teman ibu shopping*
sekarang ni dah jarang kan nak tengok budak-budak lelaki teman ibu diorang beli barang kat supermarket. konon tak macho lah, anak emak lah. tapi bagi aku, tu lah menyerlahkan lagi ke-macho-an diorang. tu menunjukkan keprihatinan diorang kat ibu diorang :)

*pandai kawal marah*
kalau lelaki pandai kawal kemarahan diorang, memang aku respect sangat.
tu menunjukkan yang diorang matang. tak cepat melatah dengan keaadaan sebaliknya cuba untuk selesaikan masalah dengan cara yang lebih baik :)

antara shortlist lelaki-lelaki macho,

*Fahrin Ahmad*

kenapa aku cakap dia macho? entahlah. muahaha.
mungkin sebab aku rasa dia macho *jawapan yg mintak penampor*
one thing for sure, aku suka tengok dia berlakon :)

*Henry Golding*

kenapa dia macho? sebab aku suka style dia cakap. selamba je. no kalis-kalis.
thats the real macho.

*Muslim Ahmad*

dia macho bagi aku sebab, aku tengok dia main bola relax je. tak main kasar. bukan la bermakna yang lain tu main kasar. it's just my opinion. dia pun tak control macho, even though dia tau dia macho. *eh ye ke*

p/s:  sume yang kat atas tu pendapat peribadi aku je :)
lain orang, lain citarasa kan ?

so, enjoy your reading :)

No comments:

Post a Comment