Saturday 5 April 2014

Hidup sihat dengan SHAKLEE

Assalamualaikum.

Yes para blogger, hari ni kita akan berbicara mengenai product Shaklee. Aku rasa ramai dah yang tau pasal Shaklee ni kan. Ramai juga dah yang dah consume Shaklee ni dari dulu lagi. 

Produk Shaklee ni memang dah lama dah ada dipasaran. Sejak zaman mak bapak kita lagi rasanya. Atau mungkin zaman sebelum. Akhir akhir ni produk Shaklee macam meletop-letop gitu. So aku pun macam tak nak missed gak ah consume one of Shaklee's product ni. 

Memandangkan masa tu aku nak menduduki SPM so macam nak trylah Shaklee punya supplement. Mana tau ada kesan. So aku decide nak try, Shaklee Omega Guard.




Alhamdulillah nampak kesannya. Apa yang bestnya Shaklee Omega Guard ni, ia merupakan minyak ikan TERBAIK DI DUNIA dan mengandungi OMEGA 3. Kalau dah nama pun merupakan minyak ikan terbaik, mestilah ia membantu mencerdaskan otak.

So bagi student macam aku ni memang bagus sangatlah kan. Malah bukan je peringkat akak akak abang abang mak mak bapak bapak je boleh makan, tapi kanak kanak pun boleh. Contohnya, anak cikgu aku yang umur 4 tahun tu suka sangat makan Omega Guard. Dikunyahnyalah sampai kapsul tu pecah then keluar minyak. Sedap katanya -.-

Selain itu, Omega Guard ni bagus untuk imunisasi dan perkembangan otak supaya lebih fokus dalam pelajaran. That's why kanak kanak pun sesuai makan. Sekurang kurang mereka tak bosan masa belajar nak nak baru masuk tadika. Kita yang besor ni pun haa kemain payah nak fokus dalam kelas masa belajar khonn (aku lah tu)



Ibu menyusu pun SANGAT DIGALAKKAN untuk consume Omega Guard ni sebab susu ibu akan menyalurkan khasiat untuk anak yang menyusu. Sebab Omega 3 yang terkandung dalam Omega Guard ni membantu untuk perkembangan otak bayi dan imunisasi.

Dan paling best Omega Guard Shaklee ni dapat memabantu mengawal berat badan! Ia sangat membantu proses pembakaran lemak, Insha Allah. Haa best tak? So tak perlulah nak telan ubat kurus yang entah berkesan ke tidak tu.

Last but not least, Omega Guard ni juga membantu memelihara kesihatan jantung. Ini terbukti melalui kajian  bahawa pengambilan asid lemak Omega 3 seperti EPA dan DHA boleh mengurangkan risiko penyakit jantung koronari dan dapat memperbaiki kesihatan kardiovaskular, Insha Allah. So nanti boleh lah hadiahkan dekat mak atau ayah yang ada masalah jantung. Insha Allah anak yang soleh tu tak pernah lupaklan ibu bapa yang dah bersusah payah besarkan kita :')

Haa banyak kan kebaikan dia. Kalau nak cerita satu satu sampai esok pun tak habis.

So berminat nak order?
Ohh kecil tapak tangan nyiruku tadahkan.
kalau berminat nak order, boleh emel details product, kuantiti, nama, alamat dan no handphone ke :
capitals.saraali@gmail.com

Harga boleh runding, insha Allah jangan risau ;)

Shaklee ID : 1129898


Insha Allah aku akan guide cara pemakanan yang betul dan kalau nak tahu tentang product Shaklee dengan lebih detail pun boleh.

Sekian, wassalam :)

6 comments:

  1. kunyah??tak sanggup la akk hehe..dah la rasa minyak ikan..better telan terus dengan air hehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. haha tu lah. tak sangka budak kecik tu boleh kunyah xD

      Delete
  2. hehehe...lama dah tak makan minyak ikan :P

    ReplyDelete
  3. mmg bguih lau utk student ni kan

    ReplyDelete