Friday 13 July 2012

Oh my katak.

Assalamualaikum.

Fuhhhhhhhhhhhhhhhhhh ! *tiup habuk serta sawang dekat blog* -.-' Alahai lamanya aku tak update blog. Bukan apa. Busy kemain lah katakan. Hmm, tiap kali nak update ada aje aral yang membujur melintang golek golek menegah aku daripada update blog. So, apa boleh buat. Pasrah itu menyerah, redha itu ikhlas. Tetibe ~

Nampak tak tajuk post ni apa? tak nampak 3 jumaat lettew :3 ni bukan nak update pasal oh my english, bukan juga pasal perkataan tittle post aku yang merepek tu, tapi pasal salah satu benda yang aku belajar as a science stream student. Ehem.

ada kena mengena dengan katak jugak. tapi sebelum anda men-scroll kebawah, sila pastikan anda tiada masalah lemah jantung, jantung berlubang, dan yang sewaktu dengannya sebab takut nanti ada yang kojol depan lappy tengok mende alah ni.



"opocot mak aku terkejut". haa kan dah, aku dah remind awal awal. segala risiko tanggung sendiri.

hari rabu, 11 haribulan bersamaan dengan berapa hijrah tak dapat nak dipastikan, aku serta sahabatku dengan gigih nya telah menjalankan kajian ke atas katak atau nama saintifiknya   Giant Neotropical Toad dengan membedah segala isi nya. haha, kajian lah sangat -.-'

sebenarnya aktiviti bedah katak ni untuk one of the chapter dalam subjek biology yang kitaorang belajar iaitu food digestion. in human and in animal. tapi tak kan lah nak bedah manusia pulak kan, kang tak pasal pasal SMKK dapat nama pulak. "Pelajar 4SN1 SMKK bedah manusia untuk tujuan pembelajaran". Tak pasal pasal keluar Metro muka depan. Curlass kau jemahh ==


gigih membedah katak tu. sambil posing.

masa mula mula nak bius katak tu, my reaction was like, 'katak tu lompat nanti macam mana?! dah lah lembik. alamak' lol. lepas Naz bius, aku dengan gagahnya aku keluarkan katak tu dari bekas dia. lembik lembik je badan dia. dah lah licin. --'


langkah pertama nak bedah katak tu. kena be careful. kalau tak, nanti blood capillaries dia terpotong, habis terpancut darah. menggigil siak masa gua nak belah --'


rakan seperjuangan yang sedang gigih membedah. ahaks xD


para saintis dan doktor yang sedang bertungkus lumus. ehem :')


katak group aku yang dah kojol. mati dalam iman.


with my beloved biology's teacher, Puan Wan Hasifah :)


doctor shafinaz, doctor sarah and doctor nadiah. ehem xD


again. saje nak bagi korang saspen. hakhakhak xD


percaya tak bahawa katak tu sebenarnya masih hidup. katak group aku dah kojol awal awal dah --'


motip? ==


aku memang suka menyelit xD


le photographer. miss harslinda haron. ehem xD


--'

amboi kemain rajin budak budak ni. propa je tu. pffft -.-'


alolo, comel je kawan aku ni :3


my classmate :D


sweet ke sawit? haha k. sweet k dorang !

serious wa cakap lu *muka serious*, pengalaman bedah katak tu memang sampai mati aku tak lupa. best gila ! mungkin orang yang takde pengalaman tu akan cakap, 'euwww tak nak ah, geli je'. well, different people has different way. 

pada aku, aku memang suka buat benda ni. kalau tak suka pun, kena suka jugak. kata doctor-to-be kan. insyaallah. one day. 


4SC1 is forever awesome ! *spot me*

sekian. thanks sudi baca :) 
with love,
Saraa ali  



No comments:

Post a Comment