Wednesday 11 January 2012

Simple itu cantik.

Assalamualaikum and haiiiiii !
Sumpah gua rindu giler nak post kat blog ni. Bukan tak nak, tapi busy la wei. 



Kalau dulu an, tahun lepas aku pergi sekolah masa form 3, aku selalu jugak la stay sekolah sampai petang kalau ada hal. Selalu jugak la aku usha adik adik comel sesi petang tu, kadang-kadang aku tengok ada yang tepek bedak, mak aih dekat 10 inci kot. Haha. Masa tu aku rasa macam,... err *haih pergi sekolah, tapi make up mcm nak pergi jusco* X)

________________________


As a teenagers especially girls mesti suka make-up kan? At least pun mesti tepek compact powder sikit kalau keluar mana-mana. Betul tak? Ada juga certain-certain perempuan yang suka tepek make-up ala-ala retis 3-4 inci gituu. Bukan lah kata aku tak pernah make-up keluar rumah, tapi takde lah sampai tak nampak muka yang sebenar.


Kalau aku tanya mana-mana lelaki an, most of them cakap lagi suka perempuan yg tak make-up atau pun kalau make-up pun tak yah lah tebal sangat.


Bagi aku, kalau make-up ada tiga benda yang for sure aku pakai.


eyeliner. pernah try nak buat yang lentik-lentik kat hujung tu, tapi tak jadi. LOL



Compact powder ni biasa lah kan. Semua perempuan pakai.


Lip balm pun biasa lah kan. *sama dengan lip balm aku. lulz*

Hah, tu jer la yang biasa aku pakai. Simple je kot. Tak perlu eye shadow bagai. Haha.
Neway, tu pendapat aku jer. Bagi aku, kalau perempuan tak make-up lagi cantik. :)

1 comment:

  1. seriusly , amy tak minat pakai make-up2 segale bagai nie , tak nampak keaslian .
    paling tidak amy pakai bedak powder je kowt .
    tak ade la nak bermake-up2 nie .
    act , org yg bermake-up smpai 2-3 inci uw ,
    nak tutup muke dea yg something like "berparut2" uw . thats y , pakai bedak macam pakai tepung ,
    pakai eye shadow macam hantu . haha :D
    #(jgn ade yg terase sudahhlah)

    ReplyDelete