Monday 27 August 2012

Stop it.

Assalamualaikum  

Kalau korang rasa tittle entry aku kali ni was like motipp? aku pun tak tau apa motif aku buat entry kali ni. 
usually, time aku tengah busy gila memang kirim salam babai assalamualaikum lah nak update. tiba tiba entah ngigau apa nak update. eh, aku tak paksa baca pun. sebab entry ni lebih kepada luahan perasaan aku je. kira ni entry dua dalam satu. 



Kecewa, putus cinta, frust; thats all are the same feelings. 
perasaan yang mana aku rasa semua orang pernah experience benda tu. normal lah tu kalau kecewa.
tapi yang aku pelik, sometime diorang update dekat facebook, twitter segala just to express their feelings over and over again. and guess what, that kind of attitude buat orang lain rasa menyampah dengan kita. 

tak salah lah nak luahkan perasaan. no no no. aku tak kata salah. sebab aku pun sama. muehehe. tapi yang jadi masalah dan salahnya bila......

"aQuw mEnciXx sEmuA lElakI. LakI sUmEW sAmeW jeRk" . 

tapi beberapa MINGGU sebelumnya....

"iTEww cAYunK sUaMI iTewW kEWtaRT-KeWtarT gIleW. TaKMo aMexX diEW daRi iTewW. iTeWW gIgEt aWUq nRNty".  

kalau korang boleh baca dengan lancar, korang hebat.

and me was like.... *muntah dalam baldi rumah kak kiah* hahahahahaha. diorang tak fikir ke apa yang orang akan kata kalau diorang taip macam tu. hmm, just wondering.
selalu aku nampak macam tu. i'm kinda weird with those people yang macam tak matang langsung tapi umur tu dah boleh kahwin. bak kata bapak aku, kalau kahwin anak berderet.
that one thing yang aku tak faham dan tak kan pernah faham.

another more. cerita pasal frust bercinta sampai nak terjun flat tingkat 12. eleh, tingkat 12 je kot. up lah lagi. 121 ke. lulz. kidding. awak awak awak, bukan awak je pernah frust bercinta.
atok, nenek, mak cik, pak cik, kakak, abang, adik, jiran, jiran sebelah punya jiran, semua pernah frust.

come on. wake up. *tepuk laptop, konon menghayati apa aku taip*. kalau tak nak wake up juga, meh aku buka mata korang besaq besaq. meh. meh. alolo malu pulak. lol jadah -.-

Allah dah tetapkan jodoh kita sejak kita dalam perut lagi. Kalau dia jodoh kita, sampai hujung dunia dia pergi pun dia tetap jadi milik kita. So, redha je lah. 
Tak salah nak bersedih. Aku pun sedih masa frust bercinta zaman muda muda dulu. Eh? xD
Baik lelaki baik perempuan. Dengan ayat rempit tu lagi. Hadoi..... 
Ketawa sampai menangis aku baca. K tipu.

so,in a nutshell, *praktis essay bi untuk spm next year* korang faham tak apa aku nak sampaikan? tak kan. k tau dah. hahahahahahaha *kau ingat lawak ke sarah* okay serious.
sebenarnya, semua ni ragam manusia. well, aku ni jenis yang suka perhatikan orang.

kadang kadang orang cakap aku ni pandang orang macam nak telan. tapi setakat ni tak pernah pulak aku makan orang. aku makan daging kambing je.  

ragam manusia yang aku dan semua orang tak kan faham. tapi kita semua dah besar kan.
bila tengok orang, tengok diri sendiri balik. 
kalau kau tengok orang buat ayat rempit, kau jangan lah ikut sekali. konon berseni katanya. 
kalau kau tengok orang frust bercinta terjun tingkat 12, jangan lah kau ikut terjun tingkat 12 juga. up lah sikit. tingkat 21 ke. lol karang ada surat ugutan bunuh sampai rumah aku sebab ajar orang bunuh diri. gurau k gurau. tak boleh gurau duduk sabah lah. kena mengena -.-

so, takmo emo emo. chill :)


No comments:

Post a Comment