Thursday 19 December 2013

The Babysitter

Assalamualaikum.

Aku selalu tabur janji manis konon nak update blog dan blogwalking selalu, tapi hampeh. Selalu takde masa, pastu dengan internet yang asyik slow, bila nak laju pun tak tau.

Memandang mak aku ni babysitter, secara tak langsung aku pun TERjadi babysitter. Yelah, mana mak aku nak masak. nak jaga budak kecik ni lagi. Nak harapkan aku masak? memang kirim salam lah. Aku boleh buat apa aje dekat rumah ni except masak, bukan tak pandai, tapi malas. Leceh. Pastu belum kena komen dengan pengkritik profesional lagi. Memang gua surrender dulu.

Sambil aku update blog ni pun, sambil aku jaga budak ni. Haa power tak. Kehkeh. Laju je jari aku menaip atas keyboard . So mintak ampun ler kalau ada typo.

Siapa kata jadi babysitter ni senang hah? Kalau kau takde tahap kesabaran yang super tinggi memang tak lah. Aku pun kadang kadang terbabas jugak nak marah, tapi mengenangkan dia budak, baru umur setahun lebih je kot. mana lah dia tahu apa apa. Ceh, ayat cover.

Dia tahu nak main, makan, tidur, berak kecing. Dan menangis.





Kerja aku kemas, kerja dia sepahkan. -.-'






Rajin dia baca buku. Nak tahu dia baca buku apa?

Haa ni dia,


HANTU BERKEPALA LEMBU. Dasyat tak? Dulu aku kecik kecik baca tajuk pun dah seram. Sekarang dah besor panjang ni, baca tajuk je macam 'hek eleh, pebenda je tajuk cenggitu'. Kerek nak mampos -.-'

Sticker oren menunjukkan tu buku pinjam masa sekolah rendah dulu. Tak pulang pulang sampai laa ni. Teruk.



Ni lah yang dia buat masa aku sibuk menaip. Belajar menulis katanya. Tak, aku yang kata, bukan dia. Bangga mama kau nanti dik.

Bila dia dah boring, meja tu pulak nak di panjatnya. Haih -.-'

No comments:

Post a Comment