Thursday 15 March 2012

endau rompin.. wuuuu!

Assalamualaikum. *cough* *cough*
Wuuu wuuu dah cuti ah. K over. Dah hari khamis kot saraaaaaa! 
Pembukaan cuti aku ialah Taman Negeri Endau Rompin. Masuk hutan tuu! Eksaited gegila.


Trip ni untuk student yang amek subjek biology. Kelas aku dalam 10 orang yang pergi. Yang lain tu senior form 5. Kami kena buat group untuk selesaikan tugas yang akan diberikan masa dekat sana. Group aku ada 4 org. Nama group aku ialah *drumroll* FAFAYIDIB. Wuuuuuu *clap clap*
Lolol. Mesti korang cakap 'jadah menda Fafayidib' tu. Hek eleh, suka ar nak letak nama apa pun. group aku an. hahaha :p

Muka membajet cute sebentar. Lol

Sabtu, 10 Mac.
Sebelum bertolak cikgu bagi taklimat sikit. SIKIT OKAY. Biasalah, nak masuk hutan kan. Taklimat tu penting. So, semua kawan kawan mem-bajet fokus. ahahaha!. 

Sebelum naik bas. Muka linda dan aeinaa nampak sikit. Kamera tu kecik sangat. Lol

"eh alamak , paparazzi nak amek gambar aku", agaknya tu kot yang nad nak cakap. hahaha!

Me lahhvvv this photo much ♥

*woot woot* motif? -.-

Berapa jam dekat dalam bas tu tak sure pulak. Yang pasti aku dah macam apa lah kan. Pening pening, loya lagi. Nampak sangat tak pernah naik bas. K tipu~~ 

Kawan kawan saya gojess. lalala ~

gambar ini hanya rekaan semata dan tiada kaitan antara yang hidup dengan yang mati. kena mengena -.-

masa ni berhenti makan dekat bandar mersing. berposing itu harus bagi kami ye.

Paling awkward, bila dah sampai Endau, *tapi belum sampai chalet dia* kita orang kena menapak mendaki dua ke tiga bukit. Motif? Bas semput. -.-
Sangat kewl kan. Agak agak makin langsing lerr iteww. Lol 

dalam penat mendaki, sempat lagi snap snap. haha, apa ada hal.

hikhok. xD dah sampai chalet :D

Hari yang sama kitaorang kena jungle tracking. Notice that ! JUNGLE TRACKING DI DALAM HUTAN. K sara, tak payah nak capslock sangat lah kan -.- Dekat dalam hutan ada penemuan baru yang tak berapa nak baru sangat iaitu...... PACAT !!

my lovely pacat. pandai pandai lah korang zoom yee :D

Mula mula masuk hutan tu, mata ke bawah jee. kenkonon nak make sure tak kena gigit pacat laa. KONON KONON !! Bila dah sampai tengah hutan, hambek kau !! Pacat keliling kaki weh !! Dia tengah beronok ronok nyanyi, " inginku gigit gigit kaki kaki mu" . lol
Bila dah kena gigit, semua nya madah nak mengilai macam hape lah *aku lah tu*

Mana tak nya, first time weh jumpa natang tuu. Dekat kampung aku walaupun banyak, tapi setakat ni tak pernah pulak dia menjelma depan aku. Habis je jungle tracking, jumpa air terjun. And me was like, 'wooo air terjun. wuuuu', k jakun gilaa. Tapi tak boleh mandi sebab air deras. baru lepas hujan. Tak mandi air terjun, air longkang pun boleyyy. Nak kata longkang pun tak sangat laa, sebab punca air dia dari sungai.

So da siap bersihkan badan, berjalan jalanlah kami balik ke chalet. masa tu dah maghrib. Seram woo ~ Kiri kanan pokok madah nak lebih tinggi dari aku. Lololol. Sampai chalet, takde eletrik !!!! Bergelap laaa T.T nsib baik abe abe tu bg lilin. Malam ada night walk. Tapi aku tak pergi. Tak larat la woi.  Mengada kan. K................

Ahad, 11 Mac.

Hari yang ditunggu tunggu!!! Ada aktiviti water confident dan berakit!! Wuuuu~~~
Masa berakit tu an an an an, kitaorang punya rakit bocor. Tapi, takpe. Kami gagahkan juga kudrat kami untuk mendayung. Lol, ayat tak boleh pergi. Habis berakit, kitaorang mandi air terjun. *yang tak berapa nak terjun* Walawehhhh, manyak syiokk ah. xD

Main terjun terjun. Entah berapa gelen air yang aku telan, masuk daripada pelbagai sumber. -.-. Habis mandi air terjun, balik bilik. Mandi kat bilik air pulak. Kemas kemas baju. Bersiap sedia nak balik. Oooo yeah ~~

Dalam bas, aku pengsan. Masa ni, nikmat nya kalau dapat tidur atas katil. Sampai rumah, dekat pukul 9. Totally, memang besttt ah trip ni. Dan pacat pacat kat endau tu dah bagi kenangan manis kat kami. Thanks for the love bite wahai pacat's. *ada 's' sebab banyak. Lololol.* 

kamera ni hanya pleasing semata. linda, cool k. xD

That all. Enjoy your holiday :)

2 comments:

  1. wahh ! bestnye ,
    jelous la ,
    tp part pacat tu xbest . haha :D

    ReplyDelete
  2. Seriously..rindu gilerrr dgn trip ni...sara still kt smkk lg ke??

    ReplyDelete