Sunday 11 December 2011

Kasih ibu membawa ke syurga, kasih bapa sampai bila-bila.

Assalamualaikum.

da lama rasanya aku tak buat entry yang berpekdah kat sini.
dua entry sebelum ni pun pasal segmen ngn giveaway.
sekali buat entry, baca tajuk pun macam touching. hehe. sesaje nak tacink malam malam yang indah ni.

bukan apa, lately aku tengok banyak sangat berita baik kat surat khabar, tv pasal anak buang mak/ayah, anak letak mak/ayah kat rumah orang tua..  and macam macam lagi berita yang sewaktu dengan nya.

aku pelik lah dengan manusia macam ni. takde hati perut ke diorang buat macam tu.
masa kecik siapa yang bela diorang, jaga diorang, bagi makan minum, senang kata tatang diorang bagai minyak yang penuh.

tapi bila dah besar, macam lupa daratan. ada sesetengah tu sampai sanggup pukul and even bunuh mak ayah kandung sendiri! nauzubillah. kejam betul >__<
sedangkan Rasulullah sendiri pernah bersabda, cakap 'ah' pada ibu pun dikira berdosa.

hmm, seteruk mana pun seseorang ibu atau ayah tu, mereka yang dah membesar kan dan menjaga kita. sebagai anak, tugas kita mendoakan ibu dan bapa. bukan derhaka dengan mereka.

aku pun bukan lah baik sangat. tapi tak bermakna aku jahat. setiap manusia pernah buat salah. nobody perfect right. kadang-kadang kita sendiri tak sedar kita selalu buat ibu bapa kita tersinggung, sebab tu kita kena pandai mengaku kesalahan dan minta maaf. jangan bila mereka dah takde baru nak menyesal.

p/s : entry ni hanya untuk santapan pembaca dan bukan berniat nak aibkan siapa siapa. jauh sekali nak bersifat riak. hanya untuk perkongsian bersama :)

No comments:

Post a Comment