Saturday 17 December 2011

Memori Sirap Bandung.

Assalamualaikum. 
Aku tak tau la nak post apa. Siyezz da blur. Aku nak buat citer boleh tak. Tiba-tiba idea terkeluar pulak.
__________________________



Anis merupakan pelajar SMK Bandar Uda 2 yang sangat periang. Satu sekolah kenal dia. Satu hari, seorang pelajar baru telah mendaftar masuk. Satu sekolah kecoh. Kononnya hensem giler macam Aaron Aziz. Adam Alfian namanya. Semua awek kat sekolah kalau tengok Adam mesti kelip kelip mata. Tapi bagi Anis, Adam tak lebih dari seorang lelaki yang biasa pada matanya.


Scha: Nis, Adam tu hensem kan. *kelip kelip mata*
Anis : heh, atuk aku lagi hensem -_-


Begitulah reaksi Anis bila cakap pasal Adam. Satu hari mereka bertembung masa Anis dalam perjalanan nak masuk kelas. Adam terlanggarnya dengan tidak sengaja. Tapi, dengan tak disangka-sangka, Anis yang dimarahnya.


Adam: Hoi, buta ke men langgar-langgar. Jalan tu tgk org la.
Anis: Weh, kau yg langar aku, apsal aku pulak yg kene.
Adam: Eh budak ni, da langgar org tu mintak maaf je la. banyak bunyi pulak.
Anis: Kau yg langgar aku dulu, apsal pulak aku yg kene mintak maaf. Ingat ni jalan bapak kau ape.
Adam: eh memang la, bapak aku ada share kat sekolah ni tau *sambil buat muka bongkak riak lagi  takbur*


*kringggggg..
Bunyi loceng menandakan waktu kelas telah bermula menghentikan perbalahan mereka.
Anis berlalu dengan hati yang membara.
Semenjak hari tersebut, Adam dan Anis pantang berjumpa. Kalau jumpa je gaduh. Kalau gaduh je jumpa -.-


__________________________

Satu hari yang baik, di kantin sekolah.. *hari yang baik? hmm, mungkin tidak..*

Scha: Nis, kau pergilah beli makanan. Aku tunggu kat sini. Nanti karang kalau dua-dua pergi takde tempat pulak nak makan.
Anis: ok.

Tiba-tiba, Scha berasa tak keruan. Ye, tak keruan kerana perutnya meragam. Terpaksalah dia meninggalkan meja tersebut untuk menunaikan hajat perutnya tu. *faham-faham lah ye hajat apa*

Faiz: *kawan Adam* Bro, duduk sini je lah. Ni je meja kosong yang ada.
Adam: A'ah ek. Dok sini je lah.

Dengan selambanya Adam dan rakan-rakannya duduk disitu tanpa menyedari ada bahaya yang menanti...........

*Anis datang dengan membawa dua gelas air sirap bandung*

Anis: Weh, ni tempat aku la. Aku dah suruh kawan aku cop tadi.
Adam: *tersentak* eh kau ni, aku da duduk sini, maknanya ni tempat aku la. 
Anis: Aku da suruh kawan aku cop tadi. Kau blah ar.
Adam: Kau ni nak main cop2 pulak. Baru habis tadika ke dik oi. *sambil gelak-gelak bersama kawannya*

Suka sangat lah tu permainkan Anis.
Dengan tak disangka-sangka....
Anis menuangkan segelas air sirap bandung diatas kepala Adam. Adam terkedu, terdiam seribu bahasa. Tak terjangkau akalnya bahawa Anis akan bertindak sedemikian rupa.
Maka, bermula lah perang dunia ke-2 antara Adam Alfian dan Anis Syuhada.

Mereka dipanggil ke bilik disiplin gara-gara pergaduhan mereka tersebut.
Semenjak hari itu, Adam dan Anis tidak pernah bertegur jauh sekali bergaduh. Masing-masing membawa haluan sendiri hinggalah tamat SPM.
______________________________

nak tau apa jadi lepas ni? k BERSAMBUNG .

1 comment:

  1. yeah ! best ,
    amy memang minat baca novel .
    t sambungan inform ye . hehe

    ReplyDelete