Saturday 12 November 2011

masak, memasak dan masak-masak..

Assalamualikum.

saya nak tanya sape kat sini pandai memasak. waa, ramainya yang pandai!
untunglaa pandai. aku bab bab memasak ni la yang paling tak gemar *nama je pompuan, hehe*
kalau citer bab bab memasak ni, aku rasa nak lari jauh jauh je. muahaha!

nanti bila jumpa kawan kawan mak aku, tak pun bila balik kampung, mesti jumpa makcik2 yang suka sangat 'ambil berat' pasal aku *nak kata busybody sebenarnya, tapi tak sampai hati*
mula la terbit adegan puji memuji, seperti...
'eh da besar da kakak ek, dulu mak cik jumpa kecik lagi.....'
tu ok lagi, bila sampai part ni,
'mesti kakak da pandai masak kan...'
erk, tercekik kejap. okay masa tu memang aku rasa macam nak lari jauh jauh. 
muahaha :P nak nak bila makcik2 ni tanya,
'kakak da pandai masak apa je..', nak je aku jawab, 'masak air.'
tapi tak de la jawab mcm tu. kan dikata kuang ajor pulak. so jawab dalam hati jelah.. hee~
aku sengih je la bila makcik2 tu tanya mcm tu :) *buat muka secomel mungkin*

tapi tak bermakna aku ni jahil bebenor bab bab memasak.
ada la sekali tu aku try masak sebab membe aku cabar. aku apa lagi, pantang dicabar.
terus pegi dapur, cakap kat mak 'mak, akak nak masak hari ni'.
huisshh, terusss.

nak tengok tak hasil masakan aku *sambil buat muka yang mintak penampor*


amacam, terliur tak. haha.
mesti ada suara suara sumbang mengatakan, 'ala setakat udang sambal ngn goreng sayur, adik aku pun tau buat' =='

so what, ada aku kisah.. at least aku try.. :)
sekarang aku tengah memahirkan diri buat kek pulak.
nanti bila bila aku rajin, aku share ngn korang ea my cake story :)

okay, enjoy your reading:)

No comments:

Post a Comment