Monday 28 November 2011

Me love novel.

Assalamualaikum.

Novel? yess, aku suka baca novel.
tapi aku tau ada jugak certain-certain manusia yang anti pada Novel kan?
biasa lettew. tak semua yang kita suka orang akan suka.

tapi ada juga certain-certain pendapat yang cakap peminat novel ni jiwang. 
No no no. Aku tak pun. And aku TAK suka jiwang-jiwang neh.
Mungkin dulu, tapi sekarang, no way!

Baca novel  ni bagi aku bukan setakat jiwang semata-mata ye kawan.
Dari dudut lain boleh meningkat kan lagi perbendaharaan kata.
cewaahhh, *kemain si sara ni*

lagi satu, baca novel ni boleh bantu kita buat karangan lebih menarik.
Especially untuk calon-calon SPM yang terpaksa mengarang beratus perkataan tu.

kalau kita baca novel and hayati jalan cerita dia,
sama je macam kita tengok drama or filem. siyezz tak tipu!!

Aku biasanya suka beli novel keluaran Alaf21. 

contohnya macam ni.


comel kan cover dia. cerita dia pun ohsem!!

so, motif aku hari ni cuma nak story pasal novel je ke??
yess, sebab ada yang tanya aku..
'sara, best ke baca novel berjela-jela tu, dah lah kosong je?'
dan jawapan aku, 'opkosss!!'

muehehe. so aku rasa kalau korang nak tahu macam mana rasanya best baca novel tu, korang kene la baca sendiri. belum cuba belum tau kan??
tapi kene pandai pilih laa novel yang macam mana.
kalau sebarang je beli, jangan salahkan aku pulak kalau novel tu tak best.

so, enjoy your reading :)

4 comments:

  1. oh.. sama la.. bca novel ilang rasa bosan..tp akak layan novel yg lebih kpd sejarah n berinfo n novel seram.. hehehe.. suka yg fiksyen sains jgak. best.. m

    ReplyDelete
  2. slm kenal...wahh...ske baca novel yer?mesti byk jadi koleksi kan...nk pnjm bole? hee...

    btw, sy follow blog cumel kamu...hope follow mine too! keep in touch!! :)

    ReplyDelete
  3. @cik jingga: kalau sara suka baca novel thriller ngn cinta.. hehe n_n

    ReplyDelete
  4. @deqla manjew: tak byk laa. btw, thnks nanti kita follow balik :D

    ReplyDelete