Thursday 10 November 2011

nobody perfect :)

Assalamualaikum.

sebagai manusia, kita tak lari dari melakukan kesilapan kan. sebab dalam dunia ni tak de siapa yang dijadikan sempurna. masing masing ada kelebihan dan kekurangan masing masing.
so, jangan la cepat sangat nak menilai orang berdasarkan rupa.
betul tak kawan kawan.

tak payah la nak jadi orang lain semata mata sebab nak orang lain sukakan kita.
tapi sentiasa la cuba yang terbaik untuk berada dalam kalangan yang terbaik :)

tapi, kadang kadang aku give up jugak :'(
aku sentiasa cuba nak berikan yang terbaik, tapi ada je yang tak betul.
sedih tu memang la. kadang kadang terasa macam usaha kita sia sia je.

kadang kadang aku terfikir,
macam mana la nak puaskan hati semua orang, mana nak jaga hati orang lagi..
penat kan nak buat semua tu.. tapi tu lah yang aku dan korang semua kena lalui tiap tiap hari. bila salah sikit kena marah, salah sikit kene kondem, salah sikit merajuk, salah sikit bla bla bla.

hadoiii. tu lah yang dinamakan cabaran hidup.
kalau nak diikutkan, aku sememangnya tak layak langsung cakap pasal life, sebab aku ni pun baru je nak kenal dunia (baru la sangat)

aku mengaku, aku ni ego, degil, keras kepala... (kutuk diri sendiri)
tapi sekurang kurangnya aku da cuba untuk berikan yang terbaik.
segala galanya yang terbaik,
kawan yang baik, anak yang baik..
aku ingat aku da berjaya, tapi rupanya aku gagal..
sebab????
entahlah. ada je yang salah pada mata orang. kenapa ye?
teruk ke aku ni. apa apa pun, aku akan sentiasa cuba untuk jadikan semua tu sebagai cabaran. *sara boleh buat, sara tak boleh putus asa*

boleh ke aku buat semua ni sorang sorang :'(


i am what i am. hate me? who cares. plus, don't judge a book by it


sincerely by,
saraa ali.

No comments:

Post a Comment